احمد محمودزاده گفت: علاقهمند هستیم روی توسعه مدارس وابسته به دستگاهها، مؤسات اقتصادی و نهادهای عامالمنفعه تمرکز کنیم و دستگاهها در موضوع تعلیم و تربیت مشارکت جدیتری داشته باشند.
وی درباره آخرین وضعیت توسعه مدارس غیردولتی در مناطق محروم ذیل سیاست مردمی سازی در آموزش و پرورش اظهار کرد: دولت نگاه تازه ای به این موضوع دارد و قرار شده است که در توسعه مدارس با محوریت گروههای جهادی ومؤسساتی که سابقه تعلیم و تربیت خوبی دارند، باشد که می توانند کمک کار آموزش و پرورش کشور شوند.
وی افزود: البته این علاقهمندی از سوی نهادها و دستگاههایی که اقدام به تاسیس مدرسه میکنند بیشتر است. به عنوان مثال موسسهای داریم که ۶۰ مجموعه مدرسهای دارد و به تازگی در مناطق محروم سه استان کشور حضور پررنگی نشان داده و مشغول فعالیتهای آموزشی عامالمنفعه است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته ما در مدارس غیردولتیمان دنبال آن هستیم که اگر موسس فرد حقیقی است حتما صلاحیت مدرسهداری داشته باشد و مایل نیستیم که به هرکسی مجوز بدهیم گفت: اگر استانداردها رعایت نشود اجازه ورود فرد به حیطه مدرسهداری را نمیدهیم.
محمودزاده افزود: یکی از استانداردهای ما نیروی انسانی و دیگری فضا است که بخصوص در این بخش مشکلات بسیاری داریم، به همین خاطر بیشتر علاقهمند هستیم روی توسعه مدارس وابسته به دستگاهها تمرکز کنیم و دستگاهها را پای کار راهاندازی مدارس غیردولتی بیاوریم.
وی با اشاره به اینکه به عنوان مثال با هماهنگیهای انجام شده در حوزه مدارس سما که زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی هستند، توسعه خوبی را شاهد خواهیم بود گفت: آنها هم کیفیت و امکانات و تجهیزات خوبی دارند و هم میتوانند فضاهای بدون استفاده سالهای گذشته در دانشگاهها را به کار بگیرند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: مذاکراتی با چند مجموعه دیگر نیز درحال انجام است و اگر توافق حاصل شود شاهد توسعه هنرستانهای فنی غیردولتی نیز خواهیم بود. سیاست ما توسعه آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش و دوره متوسطه است و پس از آن مدارس دستگاهی یا حقوقی و در وهله آخر مدارس با موسس حقیقی مدنظر است.
نظر شما